Monday, January 2, 2012

NOVEL HARTINI PENCETUS NAMAKU


Novel inilah yang menjadi kegilaan ramai pada zaman 60-an dahulu. Ibu dan ayah kata sesiapa yang baca novel ini pasti akan menitiskan air mata. Baru-baru ini terjumpa pula link http://www.mudah.my/Hartini+Aziz+Afkar-11159868.htm, di mana novel ini dijual satu-satunya. Sekian lama mencari akhirnya ada insan mulia yang menjual novel simpanannya sejak berkurun lama. Namun malangnya, saya terlambat kerana novel ini sudahpun dibeli, tidak mengapa mungkin rezekinya. Saya tidak berputus asa dan bertanya kepada pemilik buku tersebut sama ada dia mempunyai salinan untuk buku itu, alhamdulillah rezeki Tuhan, memang dia menyimpan salinan, hanya 2 salinan. Tanpa membuang masa, saya bersetuju untuk membeli dengan harga RM29.00. Tengah menunggu barang baik ini sampai.^_^

15 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. sama la mcm nme ex sy..mak dia pregnant dia pn sdg bce novel ni..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. salam nak tanya..ada salinan lagi tak? nama saya sempena novel ni..saya pernah memiliki novel ni dulu tp malang yg meminjam tak pulang dan tak dapat berjumpa denganya lagi.....harap sangat saya dpt beli salinannya.. :(

    ReplyDelete
  5. salam nak tanya..ada salinan lagi tak? nama saya sempena novel ni..saya pernah memiliki novel ni dulu tp malang yg meminjam tak pulang dan tak dapat berjumpa denganya lagi.....harap sangat saya dpt beli salinannya.. :(

    ReplyDelete
  6. Assalam.. novel Hartini..memang novel yg terbaik yg saya pernah baca..err skrg dah tak nak baca novel lagi..byk buat programming. Nak cerita novel ni sy mula baca since umur 11 tahun lagi dan entah berapa kali dah saya ulang tapi masih tak puas.. memang meruntun hati dan menitis air mata kalau baca dengan hati yang tenang... pernah satu hari menghadap novel ni sampai habis..
    Saya masih simpan novel ini dengan baik dan sesiapa yg berminat untuk salinan bolehlah hubungi saya..sekadar berkongsi minat yg sama....019-9787550 Rossly.

    ReplyDelete
  7. salam. novel yang terbaik pernah sy baca dan begitu mengusik hati dan perasaan.

    ReplyDelete
  8. Assalam..sy nak tny kalau masih simpan novel nie..sy berminat..0126894910

    ReplyDelete
  9. Assalam..sy nak tny kalau masih simpan novel nie..sy berminat..0126894910

    ReplyDelete
  10. Saya mmg ada sebuah novel Hartini dn dah warna kekuningan kerana menyimpannya terlalu lama...berhasrat utk menyimpannya...sbb susah mendapatkannya...Bukan setitik airmata telah tumpah kerana membacanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik berhasrat utk menjual? atau meminjam barang sedetik...

      Delete
    2. Jika cik berhasrat mahu mnjual, niy nombor sy 0195233736 sy btol mahu membeli bnyk kedai jual buku lma sy pg crik tp xd.. :-)

      Delete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...