Saturday, April 28, 2012

RINDU DENGAN ANAK-ANAK PINTAR INI

Kenangan Praktikum Pertama di SK. Lok Yuk Telipok

Sungguh bermakna pengalaman bersama kalian. Anak-anak kecil yang masih baru mengenal erti hidup..
Tika diajar, mereka belajar, tapi ada juga yang masih bermain..comel sungguh tingkah mereka..
tapi jangan risau cikgu tetap akan mengajar walau macamana aksi nakal kalian..^_^
Pengalaman pertama mengajar di sekolah...sangat menggembirakan, walaupun penat bersengkang mata tika malam untuk membina Rancangan Pengajaran Harian dan bahan bantu mengajar.
Semuanya, ikhlas kerana kalian. Anak-anak cikgu di Tahun 4 Gemilang...^_^
Kalian selalu membuat lucu dengan soalan2 dan jawapan yang sesuai untuk usia kalian...tapi jangan risau cikgu faham dan sentiasa melayan..hehe..

Antara soalan2 cepu emas:
  • Cikgu dah kahwin?
  • Cikgu...kenapa cikgu cantik?
  • Cikgu pakai contact lens ka?
Sungguh comel soalan2  anak-anak cikgu ini...=D

wajah2 anak2 cikgu yang tersayang ....rindu sama kamu....=(

 5 orang anak gadis pingitan dari 4 Gemilang..hehe..semua anak-anak murid cikgu comel2...^_^

 Dalam rancangan pengajaran harian hari ni, set induksi cikgu untuk kamu ialah tarian Sumazau sambil nyanyi lagu Sayang Kinabalu beramai-ramai...gembira sangat!!=D


 Mereka ni suka sangat bertanya macam-macam. Tapi itu yang cikgu suka..hehe..malu bertanya sesat jalan nanti..ngeee...


 Wah, ini paling nakal tapi....sangat cikgu senangi...sebab nakal-nakal kamu, bila cikgu psiko terus kecut...hehe..dan cikgu tahu macam mana nak dekati hati kamu supaya ikut P&P cikgu..^_^

 Yang tengah ni raja tarian Sumazau...hehe..kalau bab tarian dialah no. 1...=D yang sebelah kanan ni rabun tapi dia duduk belakang pula. Masa subjek (BM) cikgu, cikgu selalu akan bagi kamu duduk depan supaya kamu aktif dan faham dalam P&P cikgu.. kamu mesti tahu yang cikgu nak yang terbaik untuk semua anak-anak cikgu...

 Alamak...tersentuhnya bila geng2 encem2 ni bagi bunga kat cikgu...hehe...comel!! terima kasih...

 "Terimalah, pemberian ini!" hehe...cikgu ingat dialog kamu, macam putera raja ada juga..haha..ada2 aja kan...=D


Ini murid paling pintar kelas ni. Haziq namanya. Dialah yang paling menangis dan sedih pada hari terakhir cikgu masuk kat 4 Gemilang ini...semua yang belakang tu masa ni tengah nangis...cikgu pun nangis dalam hati aja....

 huhuhu...ini saat paling cikgu terkejut, tergamam...apabila murid-murid cikgu memblok pintu keluar supaya cikgu mereka ini tidak dapat keluar dan mengajar mereka selamanya....cikgu perlu pergi untuk berjuang lagi....minta maaf anak-anakku....


Banyak sangat hadiah yang cikgu dapat dari anak-anak murid cikgu. Cikgu simpan semuanya dan kenangan bersama kamu adalah kenangan manis yang cikgu ingat sampai bila2...teruskan usaha dan ingat pesan cikgu taw....^_^

2 comments:

  1. iyaa umi..kenangan yg indah d sk.lok yuk telipok...^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...